İmplant kansere neden olur mu?

İmplant kanser yapar mı?

İmplantın kansere neden olduğuna dair hiçbir araştırma sonucu yoktur. Titanyum implant vidasında kullanılan malzemedir. Bu malzeme insan vücuduyla oldukça uyumlu kemikle kaynaşabilen bir yapıdadır. Bu sayede organ nakillerinde görülen vücudun nakledilen organı reddetmesi durumu implant tedavisinde yoktur.

Tıp literatüründe implantın kansere sebep olduğu bulgusuna rastlanmamıştır.

İmplant kanseri tetikler mi?

İmplant diş tedavisi öncesinde pek çok araştırma yapılmıştır. Uzun yıllardır başarılı sonuçlar elde edilen bir diş tedavisidir dünya üzerinde milyonlarca insanı implant diş tedavisi uygulanmıştır uygulamalar sırasında implantın vücut dokuları ile reaksiyona girdiğini gösteren vücuda zarar verdiğini ortaya koyan herhangi bir veriye rastlanmamıştır tüm araştırmalar ve yapılan tedaviler göz önüne alındığında implantın kanseri tetiklemediği ortaya çıkmaktadır.

Titanyum implant kanser yapar mı?

Titanyum ile ilgili yapılan tüm araştırmalar bu malzemenin insan vücuduna ait olmamasına rağmen insan vücuduyla oldukça uyum sağlayan, vücut dokularının yapısı ile benzerlik gösteren bir malzeme olduğunu kanıtlamaktadır.

İmplant tedavisinden önce de ortodonti tedavilerinde platin malzemesi olarak kullanılan bu ürün bize göstermektedir ki titanyum implant kanser yapmamaktadır.

İmplantın zararları nelerdir?

İmplant tedavisinin bireye doğrudan bir zararı yoktur fakat implant tedavisi başarılı olmazsa tekrarlanması gereken bir tedavidir.uzun süren bu tedavinin tekrarlanması yıpratıcı olabilir. İmplant tedavisinin başarısızlığı  yaşanan şiddetli ağrı, apse, sallanma... Gibi belirtilerle ortaya çıkar.

Çene kemiğine yerleştirilen implant başarılı olduğunda bireyin çene kemiği kaybını önler, daha sağlıklı olmasına destek olur. İmplant bireye doğal dışa en yakın ısırma ve çiğneme kabiliyeti sunar ve estetik güzellik katar. Bu açılardan bakıldığında implantın zararı değil pek çok faydası vardır.

İmplant diş kansere yol açar mı?

Araştırmalarda diş implant tedavisinin kansere yol açtığına dair hiçbir sonuç yoktur.

Zirkonyum kanser yapar mı?

Diş kaplama tedavilerinde de sık sık kullanılan zirkonyumun kanser yapıcı bir etkisi olmadığı bilinmektedir.

İmplant tedavisi sırasında çene kemiğine yerleştirilen vidalı dişin üzerine zirkonyumdan yapılmış diş tacı yerleştirilir. Zirkonyum doğal dişlere benzer görünümde ve hem ön hem arka dişlerde kullanılabilecek kadar mukavemetli bir malzemedir.

İmplant hastalık yapar mı?

İmplant diş tedavisinin hastalığa neden olduğuna dair herhangi bir bulgu yoktur. İmplant sonrası yaşanabilecek en büyük risk implantın tutmamasıdır. Buna neden olan faktörlerden biri diş hekiminin alandaki deneyimsizliği bir diğeri implant sonrası çene kemiği ve implantın kaynaşma sürecinde hastanın gereken özeni göstermemesidir. Diş implantı çene kemiği ile kaynaşmadığında şiddetli ağrı, apse, ateş, diş üstüne basamama gibi sorunlara neden olabilir.

Amerika'da implant neden yasak?

Amerika'da kötü, kalitesiz malzeme ve sahte implantlarla yapılan implant diş tedavisi yasaklanmıştır.

İmplant çene kemiğini eritir mi?

Çene kemiğine yerleştirilen implant diş kökü kaybı sonrasında çene kemiğindeki boşluğu doldurur ve kemik dokusunun kaybını önler. İmplant diş tedavisi çene kemiğini eritmez aksine çene kemiği sağlığını korur.

İmplant tehlikeli midir?

Deneyimli diş hekimlerinin diş kliniği ortamında uyguladığı implant tedavisi tehlikeli değildir.

İmplant diş tedavisi için kullanılan titanyum ve zirkonyum malzemeleri tehlikeli malzemeler değildir. Vücutla uyumluluğu yüksek malzemelerdir. Bu malzemelerin herhangi bir zararı veya olumsuz etkisi yoktur.