Evde diş ağrısı nasıl geçer?
Evde diş ağrısına ne iyi gelir? - Antalya

Evde Diş Ağrısı Nasıl Geçer? Antalya

Evde diş ağrısı çekmek kabus olabilir. Bunun için nane yağı, karafil yağı sürmeyi; ağrı kesici kullanmayı düşünebilirsiniz. Evde diş ağrısını çeşitli yöntemlerle dindirmek mümkün fakat bu dişte ağrıya neden olan durumun daha da ilerlemesine sorunun çözümünün her geçen gün daha da güçleşmesine neden olur. Ağrıyan diş mutlaka tedavi edilmelidir. Diş hekimi randevunuzu aldıysanız ama evde diş ağrısı çekmek istemiyorsanız yazımızda diş ağrınızı dindirmenize destek olacak bölümler bulabilirsiniz.

Evde diş ağrısı nasıl geçer? Antalya

Diş tedavisi olmadan evde diş ağrısına çözüm bulmaya çalışmak kalıcı sonuçlar doğurmaz. Diş tedaviniz vakit kaybetmeden yaptırmanız ağız ve diş sağlığınız için çok önemlidir. Diş randevunuza kadar, evde diş ağrısına ne iyi gelir?

• Ağrı kesici ilaç kullanımı,
  • Diş ağrısının olduğu yanağa birkaç dakika süre ile buz torbası koyup birkaç dakika cildi dinlendirecek şekilde soğuk kompres uygulanması,
  • Ağrıyan dişe sarımsak konulması,
  • Ağrıyan diş etine karanfil konulması, hafif düzeyde his kaybına neden olan yağların sürülmesi, (karanfil yağı, nane yağı) evde diş ağrına iyi gelebilir.

Diş ağrısı neden olur? Ağrıyan diş nasıl tedavi edilir?

Dişte çürük ya da enfeksiyon olması, bireyin diş eti hastalıklarının olması, dişe darbe alınması gibi nedenlerle diş ağrısı yaşanabilir. Diş ağrısının nedeni bulunduktan sonra uygun diş tedavisi gerçekleştirilir.

Çürük, enfeksiyon kaynaklı diş ağrılarında antibiyotik kullanımı sonrası dolgu, kanal tedavisi, zirkonyum kaplama diş tedavisi uygulanabilir. Diş çürüğü çok şiddetliyse diş kurtarılamayacak düzeyde hasar gördüyse diş çekimi gerekebilir. Bu durumda da kaybedilen diş fonksiyonlarını yeniden kazanmak için implant diş tedavisi uygulanır. Diş eti hastalıkları nedeniyle diş ağrısı sorunu yaşanıyorsa hasta periodontal hastalıkların tedavisi için periodontiste yönlendirilir. Diş tedavilerinizin tümünde deneyimli Antera Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği ekibimiz Muratpaşa / Antalya’da sizlere hizmet vermektedir.

Evde çürük diş ağrısına ne iyi gelir? Antalya

Çürük diş ağrısı gün içerisinde dikkatinizin tamamen bu ağrıya yoğunlaşmasına neden olarak yaşam kalitenizi düşürebilir. Peki evde çürük diş ağrısına ne iyi gelir? Evde çürük diş ağrısının bir çözümü var mıdır? Evde diş ağrısı nasıl geçer?

Çürük diş ağrısı içinde evde bulabileceğiniz çözümler:

• Soğuk kompres uygulaması,
  • Ağrı kesici ilaç kullanımı,
  • His kaybı sağlayan yağların sürülmesi (Hindistan cevizi yağı, karanfil yağı…),
  • Vanilya özü sürülmesi,
  • Ağrıyan bölgeye ezilmiş sarımsak konulması,
  • Ağız içi zararlı bakterileri azaltmak için tuzlu su ile gargara yapılması,
  • Başı yüksekte tutarak birkaç yastık kullanımı.

Çürük diş ağrısı için evde çözümler bulmak sadece geçici rahatlama sağlar. Ağrının dindirilmesi kalıcı olarak diş tedavisi ile mümkündür. Tedavi olmadan evde uygulanan bu diş ağrısı çözümleri ağrının tekrarlamasına, daha uzun süre ağrı yaşanmasına neden olabilir. Tedavi ötelenerek ağrı sürekli dindirilirse dişteki sorun ilerler. Dolgu işlemi ile çözülebilecek bir sorunun ihmali, diş kaybına dahi neden olabilir.

Kırık diş ağrısına ne iyi gelir? Antalya

Dişe darbe alınması, sert kabuklu yiyeceklerin dişlerle kırılması ya da bruksizm (diş sıkma, diş gıcırdatma) sorunu sağlıklı olsa dahi dişlerin kırılmasına neden olabilir. Hangi nedenle olursa olsun diş kırılması sorunu yaşandığında tedavi için dikkat edilen iki husus vardır: Dişin kırılma boyutu ve kırılan dişin bulunduğu bölge. Ön dişlerden biri ya da birkaçı kırıldıysa hastanın estetik güzelliği dikkate alınarak diş kaplama tedavisi ya da estetik diş dolgusu tedavisi uygulanırken arka dişlerde kırılma olduğunda farklı tedaviler uygulanabilir. Evde kırık diş ağrısına ne iyi gelir? sorunuzun ilk cevabı elbette kırık diş tedavisi olmaktır. Bunun dışında evde kırık diş ağrısına:

• Aşırı sıcak soğuk gıda tüketmemek,
  • Sert gıda tüketmemek,
  • Kırılan dişi şekersiz sakız ile kapatmak,
  • Ağız içindeki zararı bakterileri azaltmak için diş fırçalamak ve tuzlu su ile gargara yapmak,
  • Kırık diş hizasından yanağa soğuk kompres uygulamak,
  • Doku uyuşturma etkisi olan bitkisel yağlar sürmek,
  • Ağrı kesici ilaç kullanmak iyi gelebilir.

20’lik diş ağrısı

20’lik diş ağrısı: Bazı bireylerde ara ara apse yaparak yıllarca süren 20’lik diş ağrısı görülebilir. Sürmek için çenede yeterli alan yoksa yirmilik dişler yarı gömülü ya da tamamen gömülü olarak kalabilir. 20’lik dişin sürememesi, sürmek için diğer dişlere baskı yapmasına dolayısıyla da tüm ağza yayılan şiddetli ağrıya neden olur.

Yirmilik dişler süremediğinde diğer dişleri iter. Bu tüm dişlerde hareketliliğe, ağrıya neden olur. Hareket eden dişlerde çapraşıklık yaşanabilir. Diş çapraşıklığı ise ancak ortodonti tedavisi düzeltilebilir. Tüm ağza yayılan ağrı ile birlikte tam süremeyen 20’lik diş cerrahi işlem ile alınmalıdır. Dişin alınmaması ağrının geçiştirilmesi daha uzun sürecek tedaviler gerektirebilir. Dişiniz süremediği için tamamen gömülüyse ya da yarı gömülüyse mutlaka ağız ve çene cerrahisi birimimize görünmelisiniz.

Evde 20’lik diş ağrısına ne iyi gelir?

Evde 20’lik diş ağrısına nane yağı, karanfil yağı, vanilya özü, buz torbası uygulaması, ağız hijyenin tam sağlanması, ağrı kesici kullanımı iyi gelebilir.