Bebeklerde diş çıkarma ağrısı nasıl geçer?

Bebeklerde diş çıkarma ağrısı nasıl geçer?

Bebeklerde diş çıkarma ağrısını hafifletmek için diş etlerine masaj yapılabilir. Soğuk ve temiz bir bez ile diş etleri oluşturulabilir. Diş kaşıyıcı ürünler kullanılabilir.

Bebeklerde diş ağrısı olduğunda doktorunuza danışarak diş etlerine ağrı giderici jeller uygulanabilir. Dikkatli olmak ve bebeği sürekli takip etmek kaydıyla havuç, salatalık, pırasa gibi sert gıdalar ile bebeğin diş etlerini kaşımasına yardımcı olunabilir.

Bebekler kaç aylıkken diş çıkarır?

Bebekler bireysel gelişim süreçleri farklı olmakla birlikte 4. Aydan sonra diş çıkarmaya başlarlar. 12. Aya ulaşmış olmasına rağmen henüz diş çıkarmamış bebekler için mutlaka doktora başvurulmalıdır. Bebek 3 yaşına geldiğinde ağzında yirmi kadar süt dişi oluşur. Tüm dişler tamamlanana kadar diş sürümü döneminde bebekte diş ağrısı ve hassasiyet görülebilir.

Diş çıkarma süreci ilk olarak alt ön kesici dişlerle başlar. Ardından üst kesici dişler köpek dişleri ve diğer dişler şeklinde devam eder. Bebeklik döneminde çıkan bu dişler 7 yaşına kadar kalır. 7 yaşından 12 yaşına kadar geçen sürede dişler dökülmeye başlar.

Çocuğun beslenmesi, konuşması ve sağlıklı gelişimi için süt dişlerinin dökülme dönemine kadar özenle bakılması gerekir.

Bebeklerde diş çıkarma belirtisi

Bebeklerde diş ağrısı belirtileri

Bebeklerde büyüme ve gelişmeye bağlı ağrılar ya da hastalıklar nedeniyle semptomlar birbirine benzeyebilir. Bebekler diş çıkarma döneminde huzursuzlanıp ağlayabilir. Hastalandıklarında da bu şekilde tepki gösterebilirler. Burada önemli olan ebeveynin bebeğin hasta olup olmadığını anlamak için onu dikkatle gözlemlemesidir. “Bebeğiniz hasta mı, diş mi çıkarıyor?” Bu ikisini ayırt etmek gerekir. O halde diş çıkarma belirtileri nedir?

Diş çıkaran bebeklerde:

• Huzursuzluk,
  • Sık sık ağlama,
  • Derin uykuya dalamama,
  • Hassasiyet,
  • Özellikle baş bölgesinin normalden daha sıcak olması,
  • Elini sürekli ağzına götürme,
  • Salya akması,
  • Bebeğin elini sık sık yanağına ve kulağına götürmesi,
  • Çevrede bulduğu her ürünü ağzına götürmesi,
  • Damakta kabarıklık görülür.

Bebeklerde diş çıkarma ağrısının hastalıktan farkını; bebeğin ishal, kusma, ateş (38 derecenin üstünde), burun akıntısı, hapşırma, öksürük gibi rahatsızlıklarının olmamasıyla ayırt edebilirsiniz.

Bebeklerde diş fırçalamaya ne zaman başlanır?

Diş fırçalama alışkanlığı edindirmek için bebeğin bakımını üstlenen kişi bebeğin ilk dişleri sürdükten sonra parmak diş fırçalarıyla bebeğin dişlerini düzenli olarak temizlemelidir.

Bebek kendi başına diş fırçası kullanabilecek çocukluk dönemine ulaşana kadar ebeveynlerinin yardımıyla düzenli şekilde ağız ve diş sağlığını korumak için dişleri fırçalanmalıdır.

Bebeklerde diş çıkarma ağrısı nasıl geçer? Bebeklerde diş ağrısına ne iyi gelir?

Bebeklerde diş ağrısını hafifletmek için:

• Doktorunuzun önerdiği ağrı kesici şuruplar kullanılabilir.
  • Diş etlerine gazlı bez ile soğuk kompres uygulanabilir.
  • Ağrıyı giderici jeller diş etlerine sürülebilir.
  • Bebeğin dişlerini kaşımasına yardımcı olacak diş kaşıyıcı bebek ürünleri kullanması sağlanabilir.Bu ürünlerin temizlenip buzdolabında bekletilmesi diş ağrısını azaltır.
  • Ağız hijyeninin sağlanması da diş ağrılarının hafiflemesinde etkilidir Bu nedenle bebeğin bakımını üstlenen ebeveyn temiz yumuşak bir bez ya da gazlı bez ile düzenli olarak bebeğin dişlerini temizlemeli, diş etlerine masaj yapmalıdır.

Bebeklerde en zor çıkan diş hangisi?

Bebeklerin büyük çoğunluğu azı dişlerini çıkarırken daha fazla zorluk yaşarlar.

Diş çıkaran bebeği ne rahatlatır?

Diş çıkaran bebeğe evde ne verilir, Diş çıkaran bebeği ne rahatlatır? Diş çıkarma dönemine girmiş bebeğiniz için, bebeğinizi sürekli gözlemek kaydıyla, yıkayıp kabuğunu soyduğunuz havuç, elma gibi sert gıdalar verebilirsiniz. Bu tür sert gıdaları bebeğinizin eline verdiğinizde bebeğiniz var olan diğer dişleri ile eline verdiğiniz üründen büyük bir parça koparıp yutmaya çalışabilir. Soluk borusunun tıkanmasına neden olabilecek böyle bir durumu yaşamamak için bebeğinizin eline verdiğiniz gıdayı ve bebeğinizin hareketlerini sürekli takip etmeniz gerekir.

Diş çıkarırken bebeğinizin eline ne verilebilir?

Diş çıkaran bebeğe havuç, salatalık verilebilir. Yeşil soğan ve pırasa da diş çıkaran bebeğe verilebilir. Bu iki ürünün içeriğindeki hafif acılık diş etinde uyuşmayı sağladığı için bebekler diş çıkarırken yeşil soğan ve pırasa ısırmayı genellikle severler.

Diş çıkaran bebeğe yeşil soğan ve pırasa verilecekse her iki gıdanın da köke yakın olan sert kısmı verilmeli, yeşil ve yapraklı kısmı verilmemelidir.

Patlayan diş kaç günde çıkar?

Kabaran diş etinden dişin çıkması ortalama 4 gün sürer. Patlayan dişin tamamen sürmesi genellikle bir hafta kadar sürer. Bireysel gelişimler ve farklılıklar bu süreleri değiştirebilir.

Diş çıkaran bebeğin iştahı nasıl açılır?

Diş çıkarma dönemindeki bebeğinizin iştahının kapanması normaldir. Bu dönemde bebek yemeye çok zorlanmamalı ancak onu dinç ve sağlıklı tutacak besinler sık sık teklif edilmelidir. Abur cubur vermek yerine bebeğinize vitamin dolu sağlıklı çorbalar hazırlayabilirsiniz. Çorbalara katılan fesleğen, tarçın, nane gibi baharatlar bebeğinizin iştahını açmaya destek olabilir.

Diş çıkarma ateşi nasıl anlaşılır?

Diş çıkarma döneminde bebeğin vücut sıcaklığında artış olabilir fakat bu yüksek ateş denebilecek düzeyde olmaz. Bebeklerin diş çıkarma döneminde ateşi genellikle 38 derecenin üstüne çıkmaz ve ateşe eşlik eden ishal, kusma, öksürük, hapşırma gibi belirtiler gözlenmez. Eğer bebeğinizin huzursuzluğu ateşi ve sayılan diğer belirtileri varsa bebeğiniz hastalanmış olabilir. Doktora danışmanızda fayda vardır.

Bebeğimizin diş çıkarmak üzere olduğunu nasıl anlarız?

Diş çıkarma döneminde bebekte bir takım davranış değişiklikleri olur. Bebeğinizin diş çıkarmak üzere olduğunu elini sık sık ağzına götürmesi, diş etinde kabarıklık oluşması, salyasının akması, huzursuz olması gibi durumlarla anlayabilirsiniz.

Bebekte diş çürüğü oluşursa ne yapılmalı?

Bebeklerde diş çürüğü oluştuğu zaman bu kesinlikle ihmal edilmemelidir çünkü henüz bebeklik çağındaki bir bireyin 7 hatta 12 yaşına kadar kullanması gereken dişlerini çürüme nedeniyle kaybetmesine müsaade edilmemelidir.

Bebeklerde diş çürüğü oluştuysa hemen çocuk diş hekimi olan bir diş kliniğine başvurularak bebek muayene ettirilmelidir. Orada diş hekimi size yapılacak müdahaleleri anlatacaktır.

Bebekte diş çürümesi olduğunda diş dolgu ile kurtarılabilir.

Bebekte diş çürümesi ihmal edilir ve çürüme ilerlerse çocukluk döneminde kanal tedavisi olması gerekebilir. Kanal tedavisi dolgu işleminden daha zorlu bir tedavidir. Kurtarılamayacak düzeyde çürüyen diş çekilir.

Diş kaybı ise yeterli çiğneme olmadığı için beslenme bozukluğuna, yeterli beslenme olmadığı için gelişim geriliğine, konuşurken harfleri tam çıkaramamaya, kalıcı dişlerin süreceği dönemde diş çapraşıklığına ve ileride ortodontik sorunlar yaşanmasına neden olur.